surmysuu surmysuusurmysuu
|
سيالي است كه از تركيب يك سيال پايه با نام مونو اتيلن گلايكول و مواد افزودني براي جلوگيري از خوردگي و زنگزدگي و بهبود كيفيت ضديخ تشكيل شده است. در واقع وظيفه اصلي ضديخ در موتور جلوگيري از خوردگي در موتور است و اولويت بعدي جلوگيري از يخزدگي يا جوش آوردن موتور در فصول سرد و گرم سال است.
بهترين ضد يخ براي اتومبيل ضد يخ ۴ فصل استاندارد مي باشد. برندهاي فراواني در بازار وجوددارد كه بهترين پيشنهاد ما توجه به كارايي ضد يخ مي باشد.
برخي تصور ميكنند استفاده از ضد يخ باعث خوردگي موتور خواهد شد و اين تصور كاملا نادرست است . استفاده از ضد يخ باعث پيشگيري از زنگ زدگي و خوردگي خواهد شد ولي در صورتي كه شما مدتي از ضد يخ استفاده نكرده باشيد احتمالا درون موتور دچار زنگ زدگي و خوردگي شده است كه با اضافه كردن ضد يخ احتمال نشتي در مكان هاي پوسيده است.
لازم است كه هر از گاهي مايع ضد يخ به طور كامل تخليه و جايگزين شود و با توجه به اهميت اين ماده، بايد وضعيت آن به طور منظم بررسي شود.
اگر مايع ضد يخ به صورت شيري درآمده، اين امكان وجود دارد كه بنزين از طريق يك واشر معيوب، يا سيستم انتقال هوا يا به دليل خوردگي قطعات به داخل سيستم رادياتور نفوذ كرده باشد. اين شرايط بسيار مضر است و ممكن است باعث از بين رفتن موتور ماشين شود، بنابراين در اسرع وقت ماشين را به مكانيكي ببريد. آموزش دستگاه فيلتر هوا خريد مواد اوليه توليد فيلتر هوا
امتیاز:
بازدید: 130
دير روشن شدن ماشين در صبح براي خودروهاي پژو (۲۰۶ تيپ ۲،۳،۵،۶، SD، ۴۰۵ پارس) سمند، تندر ۹۰ (ال۹۰) و پرايد:
۱٫ اگر موتور، با استارت زياد روشن شده و سپس، دود سفيد از اگزوز خارج مي شود و موتور لرزش دارد، احتمالاً علت آن ورود آب به فضاي احتراق است كه خرابي واشر سرسيلندر دليل آن است. يكي ديگر از نشانه هاي آن ورود روغن به آب رادياتور است. ۲٫ اگر موتور پس از استارت زدن زياد روشن شده و سپس دود سياه از اگزوز خارج مي شود، علت زياد بودن نسبت بنزين به هوا در فضاي سيلندر است، دليل آن مي تواند يا خرابي سنسور دماي موتور و يا نشتي بنزين از انژكتورها باشد. ۳٫ اگر موتور دير روشن شده و سپس دود آبي از اگزوز خارج شود، علت نشتي روغن به محفظه احتراق است و دليل آن خرابي كاسه نمد سوپاپها مي باشد. ۴٫ اگر موتور دير روشن شده و هيچ دودي از اگزوز خارج نمي شود، دليل آن مي تواند نسبت كم بنزين به هوا در محفظه احتراق، خطاي سنسور دماي موتور، ضعيف بودن جرقه شمع، خرابي شمع يا كوئل، پايين بودن تراكم موتور به دليل سفتي فيلر سوپاپها و يا نامرغوب بودن سوخت باشد. ۵٫ گاهي تغييرات شديد آب و هوايي باعث مي شود كه موتور خودرو با استارت هاي مكرر روشن شود، اين موضوع به تنظيمات سيستم سوخت رساني و تامين هواي موتور مربوط مي شود، زيرا ECU خودرو، بر اساس تنظيمات قبلي اين تركيب را براي موتور فراهم مي كند.
امتیاز:
بازدید: 124
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |